dilluns, 23 de juny del 2014

Rajoy: 'Estic disposat a parlar amb Mas si no fa el referèndum'

AQUEST TAMBÈ S'HO TE DE FER MIRAR...!!!

Dilluns  23.06.2014  12:15

Rajoy: 'Estic disposat a parlar amb Mas si no fa el referèndum'

Diu que farà complir la llei i la constitució i que 'no es trencarà Espanya'

Vilaweb
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha dit avui que estava disposat a parlar amb Artur Mas. Però ha posat una condició, que justament és aquella irrenunciable pel president de la Generalitat: que desisteixi de convocar la consulta sobre la independència de Catalunya prevista per al 9 de novembre. El president espanyol ha dit, mentre és de viatge a Polònia, que dijous passat va tenir ocasió de parlar uns minuts amb Mas, però ha afegit que no hi havia pas cap novetat respecte del procés català.
En aquest sentit, Rajoy ha insistit que cal respectar la constitució espanyola i 'la sobirania nacional, que rau en el poble espanyol'. Aquestes són les declaracions que ha fet: 'Espanya és una nació i no estic disposat a que deixi de ser-ne. Mentre jo sigui president del govern això no passarà. Ni es trencarà la sobirania nacional ni es trencarà Espanya mentre jo sigui president del govern. I estic convençut que mai no passarà.'

I després ha dit que estava disposat a escoltar Mas, sempre i quan 'plantegi coses que estiguin dins de la llei. Si Mas no vol fer un referèndum estic disposat a parlar. Si no, serà impossible'.
Un dia després de l'entrevista de Mas a Catalunya Ràdio, on el president de la Generalitat va assegurar que l'únic gest que espera del govern espanyol és que deixi votar als catalans i que sigui de manera acordada, Rajoy ha tornat a tancar la porta al referèndum del 9-N. 'Jo estic disposat a escoltar tots els plantejaments però no per trencar la sobirania nacional, que és el que s'està plantejant', ha afirmat el president del govern espanyol, que ha insistit que l'única sortida possible per al president català passa per complir amb 'les lleis i la Constitució'. Segons Rajoy, la majoria dels espanyols comparteixen aquesta postura de respecte a la Carta Magna 'i a una sobirania nacional que resideix en tots els espanyols'.

'Espanya és una nació i jo no estic disposat que deixi de ser-ho, i, mentre jo sigui president del govern, això no passarà', ha avisat el president espanyol, que ha reiterat que no hi ha hagut cap novetat en relació amb Catalunya des que el Tribunal Constitucional i el Congrés van dir que el referèndum no es podia fer perquè era il·legal. 'Tot continua igual', ha puntualitzat Rajoy, que ha deixat clar que ell complirà la llei i la farà complir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada