TELECOMUNICACIONS
El Mobile dinamita les previsions
El congrés creix un 18% en només un any i supera els 85.000 assistents
DANI SÁNCHEZ UGART L’hospitalet de Llobregat |
Era previsible que el Mobile World Congress (MWC)
d’aquest 2014 superés el de l’any passat després que els organitzadors
haguessin pronosticat un 4% més de públic que fa un any i que el nombre
d’empreses expositores hagués augmentat considerablement. Però les
previsions es van quedar curtes. Ahir es va tancar una nova edició del
MWC -la novena que es fa a Barcelona- i es van dinamitar tots els
pronòstics. Un total de 85.000 persones van passar per les
instal·lacions de Fira de Barcelona entre ahir i dilluns: un 18% més que
fa un any i 10.000 persones més de les que preveia GSMA, l’entitat
organitzadora.
Hi ha diversos factors que expliquen l’augment de
congressistes. Un portaveu de GSMA va considerar que podia ser “l’efecte
crida” de les conferències de Mark Zuckerberg i Jan Koum, protagonistes
de la compra de WhatsApp per part de Facebook una setmana abans de
l’inici del congrés. Tot i que no hi ha dades separades de congressistes
i premsa, segons aquestes fonts, el nombre d’acreditacions de
periodistes es va disparar a última hora.
També hi va poder influir el fet que, a diferència
d’altres anys, s’hi esperessin moltes novetats i destacades: Samsung va
presentar el seu telèfon estrella i diversos wearables (productes per portar a sobre), mentre que Nokia va ensenyar el seu primer smartphone amb
Android. Sigui pel que sigui, el nou rècord d’assistència significarà
que, molt probablement, les previsions de la GSMA pel que fa a l’impacte
econòmic que té a Catalunya el congrés, que s’havien xifrat en 356
milions d’euros i una creació de 7.200 llocs de treball, també quedin
superades.
Pel que fa al nombre d’empreses catalanes, també
s’han desbordat les previsions de GSMA, que fa un mes va xifrar-les en
79. Segons dades d’ACCIÓ, l’oficina de promoció de la Generalitat,
finalment aquesta xifra ha pujat fins a 95 empreses, gairebé un 60% més
que fa un any.
Però la clau per explicar l’ascens vertiginós en el
nombre de visitants és que, per primer cop, aquest any el MWC ha fet
servir tant el recinte de Gran Via de l’Hospitalet com el de Montjuïc,
la seva ubicació original a Barcelona. En aquest últim espai, la
Barcelona Mobile World Capital (MWCapital) va organitzar un esdeveniment
destinat a emprenedors, el 4 Years From Now (4YFN), que esperava un
miler de visitants i va tancar les portes dimecres amb 2.300 assistents.
Al mateix recinte, la GSMA també va organitzar, amb la col·laboració de
diversos associats, l’esdeveniment mPowered Industries, que pretenia
reflexionar sobre la capacitat de la tecnologia mòbil de transformar
altres indústries, com la de la salut, el turisme o la publicitat. Entre
els dos esdeveniments de Montjuïc van sumar uns 5.000 visitants, que,
amb els més de 80.000 que van visitar la Fira de Gran Via, fan els
85.000 finals.
Poc impacte comercial
Però no tothom està content amb el resultat del MWC. El secretari
general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile,
va dir que, malgrat que l’esdeveniment ha omplert tots els hotels de la
ciutat de Barcelona i pràcticament tots els restaurants, el comerç no
n’ha pessigat gairebé res, informa Efe. Per això, el representant del
petit comerç va demanar a l’Ajuntament de Barcelona que faci un estudi
per valorar la repercussió del congrés en el sector. Les declaracions
van en la mateixa línia de les que va fer dimecres Luis Sans, president
de l’Associació Amics del Passeig de Gràcia: “L’impacte econòmic ha
existit, però no ha estat dels congressos amb més impacte”. Tant Fraile
com Sans van argumentar que els congressistes van per feina i no tenen
temps per fer compres. Qui sí que ho ha notat han estat els Ferrocarrils
de la Generalitat, que han guanyat 127.000 passatgers en els quatre
dies de congrés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada