Neix l’ARA Andorra per donar a conèixer el país a l’exterior
L’ARA estrena edició a Andorra amb un diari digital i suplements periòdics en paper
ARA Andorra La Vella |
Un grup d’empresaris andorrans ha impulsat la creació
de l’edició de l’ARA a Andorra, que ahir es va sumar a les edicions de
Catalunya, Balears, País Valencià i Comarques Gironines, amb l’estrena
del portal digital i la presentació del projecte. El nou mitjà ofereix
l’actualitat informativa al seu portal www.ara.ad i suplements
periòdics en paper per “explicar Andorra als territoris de parla
catalana”. L’acte de presentació ha comptat amb la presència dels
impulsors del projecte, així com Antoni Bassas i Xavier Bosch en
representació de l’ARA i el ministre de Turisme andorrà, Francesc Camp.
L’editor de l’ARA, Antoni Bassas, ha assegurat que
el nou projecte beneficiarà les dues parts, ja que l’ARA “pot incorporar
la informació de tot un país, i les notícies andorranes es difondran a
gairebé dos milions de lectors mensuals”. A més, Bassas ha indicat que
els mitjans de comunicació creen vincles que poden estar per sobre de
les fronteres polítiques, i que l’ARA Andorra neix amb la intenció que
el vincle entre Catalunya i Andorra “sigui més fort que la frontera”. En
aquest sentit, creu que als països de parla catalana hi ha fronteres
polítiques però no culturals, i que tampoc n’hi hauria d’haver a l’espai
comunicacional.
L’escriptor i un dels impulsors del diari ARA
Xavier Bosch, també present a l’acte, va parlar del naixement del diari
català ara fa tres anys en plena crisi amb la intenció de ser un
referent i donar veu a noves opinions. En aquest sentit, espera que el
nou projecte de l’ARA Andorra segueixi els objectius que es va marcar
l’ARA en el seu inici el 2010.
“Un mitjà positiu”
Per la seva banda, la presidenta de
l’ARA Andorra, Montserrat Cardelús, va explicar que el nou mitjà neix
amb l’objectiu d’acostar, “de manera fluida, continuada i en
multiformat”, l’actualitat andorrana als territoris de parla catalana i
de ser “un mitjà positiu”. Va remarcar, a més, que són conscients de la
responsabilitat dels mitjans de comunicació i va destacar: “Volem ser un
altaveu de la societat andorrana”, i donar cabuda a totes les persones
que cada dia ajuden a construir “la nostra Andorra”.
De fet, la posada en marxa d’aquest nou mitjà de
comunicació arriba en un moment en què Andorra està experimentant uns
grans canvis a escala social, econòmica i fiscal. L’obertura econòmica,
l’acostament a la Unió Europea, l’homologació del marc fiscal i la
diversificació turística són alguns dels exemples de les reformes
recents del país i que Ara.ad vol donar a conèixer.
A l’acte hi van assistir unes 200 persones, entre
les quals diversos representants del món polític, econòmic, social i
cultural del país. El ministre de Turisme, Francesc Camp, que ha donat
suport a la iniciativa, va agrair el “risc i la valentia” dels seus
impulsors. Camp creu que el nou mitjà és una gran oportunitat per a
Andorra, tenint en compte els vincles turístics i econòmics amb
Catalunya. A més, considera que, si bé fa pocs anys Andorra era un
paradís fiscal, ara ha iniciat un seguit de reformes “que necessiten
professionals i mitjans que puguin explicar-les més enllà de les nostres
fronteres”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada