dimecres, 22 d’octubre del 2014

.Els 5 tipus de voluntaris per a la jornada del 9-N

9-N ALTERNATIU

Els 5 tipus de voluntaris per a la jornada del 9-N

Les persones que volen ajudar a fer realitat la jornada de participació tindran fins a cinc formes de fer-ho i el dia 30 se'ls informarà quina se'ls encomanarà

Vilaweb
Aquest dimecres al matí, ja hi havia 30.231 voluntaris inscrits per fer possible la jornada de participació del 9-N, una quantitat molt superior als 20.000 que inicialment reclamava el Govern. Aquest èxit de convocatòria ha permès incrementar el nombre dels locals de participació inicialment establerts. Ara bé, no tothom tindrà les mateixes tasques, tal com es detalla en el web per a les inscripcions, sinó que hi haurà cinc tipus de voluntaris (el dia 30 s'informarà a cadascú quina és la tasca assignada):
- Membres de les meses: ja siguin presidents o locals de mesa, hauran d'identificar les persones que volen participar, registrar-les, facilitar el dipòsit de les paperetes a l'urna, comptabilitzar les paperetes de les diferents opcions una vegada hagi finalitzat la jornada de participació, signar l'acta de la jornada de participació i preparar la documentació de la jornada de participació un cop hagi finalitzat. Al seu torn, el president o presidenta haurà d'estendre l'acta de la jornada de participació i solucionar les incidències que ocorrin.
- Gestor de mesa: haurà de comprovar que el material de participació està disposat adequadament, donar suport a la constitució de les meses i prestar-les-hi suport durant la jornada, informar de les dades de participació a les 13 hores i a les 18 hores i comunicar els resultats provisionals al Centre de Recollida d'Informació un cop finalitzada l'avaluació provisional, recollir la documentació i la còpia de l'acta de la jornada de participació ciutadana de cadascuna de les meses assignades un cop finalitzada l'avaluació provisional i lliurar-la al coordinador del procés de participació, custodiar el full de transmissió de dades de cadascuna de les meses fins a la mitjanit del dia de l'avaluació definitiva i regular les cues d'accés a les meses de participació i resoldre incidències que estiguin al seu abast.
- Coordinador del procés de participació: n'hi haurà als locals amb diversos punts de votació i haurà de coordinar els gestors, comprovar que hi siguin tots abans de la constitució de les meses de participació i suplir possibles absències, disposar de la llista de telèfons dels voluntaris suplents i mobilitzar-los si calgués, organitzar les cues que es puguin ocasionar en l'accés a les meses, recollir la documentació del procés de participació de tots els gestors de mesa del local i lliurar-los a la persona responsable, i comunicar qualsevol incidència que afecti el normal desenvolupament de la jornada o problemes d'ordre públic als cossos de seguretat.
- Voluntari suplent: Hauran d'estar disposats a donar cobertura a les possibles incidències que puguin sorgir relacionades amb els membres de les meses (president o vocals) i als gestors de mesa .
- Coordinadors dels espais de participació: Són els màxims responsables dels locals, els obriran i tancaran, i s'encarregaran de les indicacions i senyalitzacions i de coordinara la seguretat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada