Cimera empresarial per impulsar la marca Catalunya al món
Una vuitantena d'empresaris es comprometen a treballar la promoció de productes catalans entre consumidors locals i al mercat exterior
ELENA FREIXA Barcelona |
Com poden els productes catalans fer-se un lloc a la
primera lliga de marques-país del món? És possible la coexistència entre
la marca 'Barcelona' i 'Catalunya'? Són part del debat que una
vuitantena d'empresaris de conegudes marques catalanes han mantingut
aquest divendres en la primera jornada de promoció del Producte Nostre,
impulsada per la patronal Pimec.
Si Itàlia s'associa
amb la moda de qualitat i França amb ha sabut posicionar alguns dels
seus productes com ara els seus vins a primera línia al mercat mundial,
Catalunya no pot renunciar a construir la seva pròpia imatge al món.
"Ens cal una identificació basada en la qualitat i la sostenibilitat",
ha apostat el president de Llet Nostra, Xavier Tubert.
El posicionament i fama de Barcelona, una etiqueta sota la que ja
s'amparen moltes empreses, no ha de ser un fre sinó una oportunitat per
donar a conèixer el made in Catalunya. "Per què no fer un co-branding
entre Barcelona i Catalunya?", ha proposat com a solució el conseller de
Moritz Albert Castellón, autor del llibre 'Catalonia next brand in
Europe'.
Cerveses Moritz és una empresa que
s'identifica molt amb Barcelona, però Castellón no hi veu un problema:
"A tots els iPhones hi consta el 'dissenyat a Califòrnia'; no diu res de
San Francisco o dels Estats Units", ha justificat. Posar Barcelona,
però, no vol dir amagar al món que rere aquesta capital hi ha un país,
que és Catalunya.
El conseller delegat de la marca de
calçat esportiu Munich, Xavier Berneda, també ha intervingut a la
trobada empresarial per reivindicar que de vegades hi ha un cert complex
pel fet de ser catalans. "Sembla que faci por parlar en català o dir
que ho ets". Ha explicat que l'entrada de la marca a la Xina ha estat
positiva pel fet d'identificar-se amb el disseny de Barcelona. "Els
xinesos no volen producte xinès, els atrau el 'made in Barcelona'".
Davant aquest avantatge que ja té Barcelona al món, el president de
Llet Nostra ha apostat per treure'n el màxim profit. "Jo el que vull és
vendre llet i m'és igual si se'n diu Barcelona o Catalunya, l'estratègia
l'hem de pactar entre tots però cal posar-se a treballar", ha insistit.
La iniciativa, que ha arrencat amb aquesta primera cimera al monestir
de Sant Benet de Bages, vol ser el punt de partida per promocionar el
producte propi tant a fora com entre els consumidors catalans, un fet
que ja s'està començant a produir veient la bona acollida que tenen els
productes locals, de proximitat i quilòmetre zero als supermercats, ha
afegit el president del Grup Bonpreu, Joan Font.
La
trobada ha reunit empresaris de diversos sectors industrials, amb una
important presència del sector agroalimentari (empreses com Xocolates
Torras, galetes Trias o Casa Ametller). També hi havia representants del
món de la moda, com Munich o Tous, o la cadena d'escoles d'idiomes
Kids&Us.
La voluntat és que això sigui només un
primer pas, una primera entesa per avançar en una estratègia comuna per
promocionar els productes fets a Catalunya, ha explicat el president de
Pimec, Josep González
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada