20161227111828.jpg
Barcelona ha estat distingida com la ciutat amb millor promoció econòmica internacional del món del 2016 en la primera edició del premis fDi Strategy Awards, concedits per la revista fDi Magazine del grup Financial Times. El guardó considera la capital catalana com la “més eficient” a nivell mundial per captar projectes d’inversió estrangera. Així, d’entre les 124 ciutats i regions participants, Barcelona és qui ha obtingut la màxima qualificació general i ha destacat en diverses de les 46 categories individuals com són la gestió orientada a resultats (performance management), les estratègies de diversificació i les estratègies web. El tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, ha celebrat el reconeixement i ha destacat que “Barcelona ha desenvolupat al llarg dels anys una estratègia de promoció econòmica internacional reconeguda arreu del món que és compartida amb agents públics i privats i que busca la col·laboració, i no només la competència, amb altres ciutats del món”.
“De fet, les dades presentades dins de l’Observatori fa quinze dies ja mostraven que Barcelona durant aquest període ha estat una de les principals àrees urbanes del món receptora de projectes d’inversió internacional. Per tant, el reconeixement que ens arriba ara és la clau per entendre la notorietat d’aquestes dades”, ha puntualitzat Collboni. “Ara competim a la lliga de les grans ciutats globals i, per això, és important que sortim a fora a cercar noves oportunitats que impulsin la nostra economia, noves rutes internacionals per l’Aeroport o projectes d’emprenedors.
Notícies del dia
Cada matí rebreu les notícies del dia a la vostra bústia de correu

Aquesta és una de les millors estratègies per a crear ocupació de qualitat a Barcelona”, ha reblat el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació.Finalment, Collboni ha assenyalat que l’objectiu passa per consolidar la capital catalana “com un dels grans hubs globals per start-ups de base digital i les indústries creatives”. “I per fer-ho és imprescindible que la ciutat tingui ambició en els seus plantejaments i assumeixi el seu rol per a sortir a cercar oportunitats allà on calgui”, ha reflexionat en veu alta el tinent d’alcaldia, que afirma que un dels principals reptes a afrontar en els propers anys serà dotar aquesta estratègia “d’ambició metropolitana”, tal i com succeeix a les altres grans ciutats.
“Estem treballant per construir un pla que inclogui aquestes mesures, i algunes de noves, que esperem presentar properament així com els resultats de l’any 2016, ja tancat”, ha conclòs Collboni. Segons els editors del fDi Magazine, Barcelona compta amb una “estratègia ben pensada i ben definida, que combina l’ús intel·ligent de la tecnologia i les estratègies de planificació urbana amb la promoció en general de manera efectiva”. Des de la publicació anglesa –especialitzada en el posicionament de mercats i fluxos d’inversió internacionals- afegeixen que “aquestes estratègies s’han vist recompensades amb resultats tangibles que s’han constatat durant un període on els fluxos d’inversió estrangera directa a Europa han estat en declivi, un període on tant Barcelona com Catalunya han aconseguit increments positius”.
5a posició de Barcelona en projecció de futurDi Magazine també ha publicat, en el seu últim número, la classificació bianual Global Cities of the Future per al període 2016-2017, destinat a analitzar la projecció de futur de les ciutats dins d’aquesta classificació que treballa més amb dades, models i projeccions elaborades pel Financial Times. Barcelona també hi destaca ocupant la cinquena posició en la categoria de “fDi Strategy”. La primera posició l’ocupa Edimburg, seguida de Hong Kong, Chicago, Brisbane i Barcelona. Aquest darrer rànquing es basa en el creuament de dades quantitatives recollides per Financial Times i agrupades en cinc categories (Potencial econòmic, Facilitat per fer negocis, Capital Humà i Qualitat de Vida, Cost i Connectivitat) de 131 ciutats del món.

[Heu pensat que ajudaríeu molt VilaWeb aportant-hi una petita quantitat per a fer-vos-en subscriptors? Cliqueu ací per apuntar-vos-hi. I gràcies per llegir-nos.]