paella - 31-07-2015
La paella ha aconseguit de tenir el seu propi emoji i serà disponible en tots els teclats dels dispositius electrònics el mes vinent. És la primera vegada que una campanya col·lectiva determina la inclusió d’un símbol en teclats com el de WhatsApp, segons que ha informat la Fallera, l’empresa promotora de la iniciativa juntament amb l’actor de Sueca Eugeni Alemany.
La versió 9.0 d’Unicode, el consorci format entre més per empreses com Apple, Google, Microsoft i  IBM, apareixerà incloent-hi aquesta emoticona i per als teclats dels dispositius electrònics.
La PaellaEmoji fou acceptada com a candidata el 30 de juliol ‘per raons de popularitat i per haver estat demanda per unes quantes comunitats’ i passarà a ser un dels setanta-dos nous emojis d’enguany. Una vegada s’hagi adaptat als requeriments tècnics del llenguatge Unicode i que cada empresa en desenvolupi la seua pròpia versió, el ‘Shallow Pan of Food’ (nom tècnic de la PaellaEmoji) s’inclourà en l’actualització del sistema operatiu de tots els dispositius.
És la primera ocasió que una petició col·lectiva per a incloure un nou emoji acaba materialitzant-se. Ha estat ‘la unanimitat social’ i la seva ‘acceptació global’, les que han avalat una proposta nascuda a València el desembre del 2014.

L’estratègia de la marca d’arròs valenciana s’ha basat a generar aliances per a multiplicar l’efecte de la proposta, valent-se de les xarxes socials, d’una figura com Eugeni Alemany al capdavant i de suports importants com el del xef José Andrés. La campanya va començar amb un envit d’Alemany, a la gala Wikipaella, demanant de parlar amb el director executiu d’Apple, Tim Cook, i després amb un viatge a Silicon Valley on van tenir lloc els primers contactes amb Unicode.
Més tard la iniciativa va anar fins el Japó amb l’objectiu de modificar el disseny proposat per la influent plataforma Emojipedia, que representava una paella amb pèsols, gambes i pollastre. Amb el suport de Shigetaka Kurita, creador dels emojis, la iniciativa va llançar una causa (#ComboiPaellaEmoji) perquè es respectés el disseny de la paella tradicional. Va ser trending topic mundial amb 17.715 piulades i 7.886 usuaris a tot el món. Va ser el reconeixement definitiu.
Segons Eugeni Alemany, tot plegat ‘ha estat una experiència molt divertida i al mateix temps emocionant’: ‘Molt content per haver aconseguit alguna cosa entre tanta gent. Una cosa que va començar essent molt xicoteta a les xarxes i que es va anar estenent, però sense deixar mai de ser autèntica.’


(Aquest article que llegiu es publica gràcies als subscriptors voluntaris, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu en aquesta pàgina.)